یادداشت های یک خانم مهندس

افکار و روزنوشت های یک خانم مهندسِ مادر

یادداشت های یک خانم مهندس

افکار و روزنوشت های یک خانم مهندسِ مادر

نمانده در دلم دگر توان دوری چه سود از این سکوت و آه از این صبوری

برداشت اول 

موبایلم زنگ میخوره. پشت خط آقاییه که به ترکی حرف میزنه و من فقط "بسته" رو متوجه میشوم و میگم بله شما کجا هستین؟ ترکی حرف میزنه و من ازش میخوام فارسی حرف بزنه تا متوجه بشم. آدرس دقیق رو بهش میدم و خیلی سریع مانتو و شال ام رو می پوشم. در رو که باز میکنم یارادنبالم میاد و میگه منم میام. میگم بارون میاد مامان همین جا بمون الان میام.بدو بدو میرم بیرون. یه آر دی یشمی درست جلوی در ایستاده. مرد جوان تا من رو میبینه پیاده میشه. بلز رو ازش میگیرم و حتی دقت نمیکنم که چقدر توی این هوا محوطه قشنگ شده. یارا بین در ایستاده و منتظر منه. با ذوق بسته بندی رو باز میکنم. هر سه تاییمون هیجان زده ایم. یکی از چوب هاشو والا بر میداره و اونیکی رو یارا . مشغول زدن آهنگی میشن که بیشتر صدای طبل میده . حتی همین صدای ناهنجار موسیقی هم که توی خونه می پیچه حالم رو بهتر میکنه. میرم به غذا سر بزنم. هر وقت نمیدونم چی بپزم تنها انتخابم پختن خورشت مرغ . پرده های حریر شیری رنگ آشپزخونه رو کنار میزنم. لاله عباسی ها نفس های آخرشونه و بوته ی گل محمدی بعد از اینکه تابستان بابا هرس اش کرد بیشتر شبیه درخت شده! بارون هنوز میباره و من فکر میکنم چقدر این آشپزخونه رو دوست دارم. که یک دفعه صدای فریاد والا و گریه های یارا میاد. 

میگم نکن. صداش اذیتم میکنه. نکن!

والا هنوز تب داره. یارا رو بغل میکنم و با بلز میبرمش تو اتاق.تنها که میشیم چشم های خیس اش برق میزنه و لبخند روی صورتش میشینه. با چوب ها محکم روی بلز میزنه و ذوق میکنه. لبخند میزنم که والا فریاد میزنه . صداش اذیتم میکنه ، نزن.از اتاق میام بیرون، در رو میبندم و میگم:

واست کارتون میزارم که صداشو نشونی .

صورتش از عصبانیت قرمزه ، شاید هم از شدت تب. 

موبایلم زنگ میزنه و آقای فروشنده می پرسه بلز به دستم رسیده ؟ و در نهایت از اینکه ازشون خرید کردم ازم تشکر میکنه. وقتی قطع میکنم حس خوبی دارم. از اینکه شاید برای اولین بار توی این شهر سرد یه برخورد گرم از فروشنده دیدم. 

برداشت دوم: 

قرص سرماخوردگی رو نصف میکنم و به والا که ناله میکنه میدم. ناله ها تبدیل میشه به غر و عصبانیت که قرص نمیخورم. توضیح میدم که این قرص به گلبول‌های سفیدش کمک میکنه که قوی بشه . با اخم و غر های نهایی قرص رو میخوره. یارا بدون لباس توی خونه می چرخه و آخرین مقاومت هاش رو برای نپوشیدن لباس میکنه. همسرم روی تخت دراز میکشه و میگه من آماده ام هر وقت آماده شدی بریم. میرم توی آشپزخونه برای بچه ها غذا و آب برمیدارم. لباس های والا رو تنش میکنم و وقتی یارا میبینه داداشش خوش تیپ شده خودش میاد که لباس تنش کنم ولی تاکیید میکنه که اونو نمی پوشم (جلیقه روی لباسش) . سریع مانتو و روسری ام رو که همین امروز به دستم رسید می پوشم و میگم راه بیافتیم. قرص داره اثرش رو میزاره و والا رو خوش اخلاق میکنه. گربه ها دوباره جلوی در اومدن و من زودتر میرم که گربه ها رو بفرستم برن و یارا که با سرعت خودشو بهشون میرسونه و شاید تصمیم داره دوباره گربه سیاه رو بغل کنه و بندازه زمین و به اصلاح خودش گربه بازی کنه باعث میشه همسرم تصاویر قبلی برخورد یارا با گربه ها توی ذهنش تداعی بشه و یارارو بزنه زیر بغل و بی توجه به گریه های یارا فقط به فکر نجات گربه ی سیاه باشه . 

بعد از کلی دیدن چشم و ابرو ی من به همسرم و اینکه باشه بعدا در موردش صحبت میکنیم ، همه چیز آروم میشه و خیلی زود یارا خوابش میبره و والا که خودشو لای پتو پیچیده از شیشه ماشین به شهر داره غروب میکنه نگاه میکنه. 

وقتی میرسیم هوا تاریکه و صف طولانی که تا نزدیک پارکینگ ادامه داره. خجالت زده ام از اینکه با بچه ها اومدم کنسرت. ولی از لحاظ روحی شدیدا نیاز داشتم. وقتی دو هفته پیش نزدیک یک میلیون پول بلیط دادم فکر نمیکردم قراره والا مریض بشه و از اینکه حتی با ماسک توی جمعیت میدیدمش عذاب وجدان داشتم. و تنها کاری که میتونستم بکنم نشوندن والا روی صندلی کنار راهرو بود که از جمعیت فاصله بیشتری داشته باشه.

همه چیز اونقدر خوب بود که همه ی غر و لند های قبل از راه افتادن رو تبدیل کرد به تشکر که مامان ممنون ! و من با همه ی اون آهنگ هایی که توی مسیر دانشگاه بلند میخوندم و گریه میکردم ، با خواننده بلند خوندم و به قد آروم شدن دلم گریه کردم. 


نظرات 5 + ارسال نظر
لیلی شنبه 6 آبان 1402 ساعت 12:56 http://Leiligermany.blogsky.com

از مریضی بچه ها نوشتی و من می تونم بگم درکت می کنم پسر بداخلاق مریض چقدر نازکش می خواد. خیلی سخته با دو تا جوجه تنهایی بدون کمک مادر و خواهر و آفرین که به علاقه ات رسیدی با اون همه سختی

واقعا موقع مریضی اونقدر خسته میشم که احتیاج به یک نفر دارم و نبود اون یه نفر خیلی اذیت کننده است.
ولی نوشتن اینجا و داشتن شماها واسم آرامش داره
ممنونم دوست خوبم

لیمو شنبه 6 آبان 1402 ساعت 12:20 https://lemonn.blogsky.com

هربار و با هر نوشته تون برای بار هزارم میخوام این آرامش و صبوریتون رو ستایش کنم. حس میکنم شاید براتون خسته کننده باشه یا تکراری و اما حقیقت محضه.
کنسرت هم نوش جان و روحتون

ممنون عزیز دلم
مگه میشه از این همه لطف و محبت شما خسته شد

بهار شنبه 6 آبان 1402 ساعت 11:15 http://Www.onlyspring.blogfa.com

چقدر قشنگ نوشتین‌
تا بحال روزمرگی های یک خانوم با بچه هاش رو اینطوری تا آخر نخونده بودم :)
از شعورتون برای گربه سیاه و نشوندن بچه با ماسک کنار صندلی های راهرو، بسیار خوشم اومد

فقط میتونم در جواب کامنت پر از لطفتتون تشکر کنم

نجمه سه‌شنبه 2 آبان 1402 ساعت 17:44 https://najmaa.blogsky.com/

الهی بگردم
سرماخوردگی خیلی سخته.مخصوصا واسه این جوجه ها
انشالله زودتر خوب شه.
همیشه کنار هم شاد و خوشحال باشید
از سرما می نویسی منم سردم میشه

ممنونم عزیز دلم
هنوز اینقدر هام سرد نشده البته

نسترن سه‌شنبه 2 آبان 1402 ساعت 14:25 http://second-house.blogfa.com/

آفرین به این همتت خانم مهندس من وقتی نوشته های شمارو میخونم امید به زندگیم میره بالا

عزیز دلمم
همین که میخونی ممنونم

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.