یادداشت های یک خانم مهندس

افکار و روزنوشت های یک خانم مهندسِ مادر

یادداشت های یک خانم مهندس

افکار و روزنوشت های یک خانم مهندسِ مادر

بیکاری

http://s9.picofile.com/file/8346049292/%D8%A2%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D9%86_%D8%B1%D9%88%D8%B2_%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DB%8C.jpeg

شنبه بود ، پشت سیستم توی دفتر نشسته بودم، صدای دستگاه های پرس ها ،که این روزها به خاطر شرایط وخیم کار نصف بیشترشان خاموش مانده اند ، خیلی کمتر از قبل بود ، همکارهایمان که سرشان توی گوشی پشت میز نشسته بودند و باهم حرف میزدند ، همسرم برگه تمدید قرار داد تا پایان سال را جلویم گذاشت و گفت : بفرمایید خانم مهندس ، امضا ، اثر انگشت . یکی از همکاران گفت :وضعیت چی میشه ؟ همسرم گفت : فعلاً که از بیخ گوشمان گذشت تا آخر سال . کمتر از یک ساعت بعد همسرم سراسیمه از پله ها بالا آمد.کسی در دفتر نبود، پرسیدم چی شده ؟ بهت زده و ناراحت بود . گفتم : دارم سکته میکنم چی شده ؟ مات و مبهوت گفت : جناب مهندس بود ، گفت از ... نامه اومده ، باید سه نفر از نیروها تعدیل بشن ! اینکه میگن انگار آب سرد ریختن روی بدنم را در اون لحظه با تمام وجود حس کردم ... تا شب نتوانستم بخندم و شب با اینکه خیلی سخت ولی بالاخره با چشم های خیس خوابم برد.

من و دونفر از همکارها جزو تعدیل نیرو ها بودیم و بالاخره وضعیت افتضاح کاری گریبان ما را هم گرفت . 

چند شب پیش ایمان و نیلوفر را دعوت کرده بودیم که باهم آشنا شوند و سرومانی بگیرند ، هر دو از هم خوششان آمده بود و کل شعف ما از این آشنایی با شنیدن بیکار شدن ایمان زهرمار شد...

خیلی غمگینم ... خیلی ... برای خودم ، برای ایمان ، حتی برای آن یکی همکارمان که خیلی ازش خوشم نمی آمد. تقویم را برداشته بود و با ذوق به همسرم میگفت  : ببین من این جا و این جا رو off میرم ، ایمان این جا ، هفته ی آینده هم ... بغض کردم و در دل گفتم بنده ی خدا این هفته ، هفته ی آخری است که سر کار میایی ...

عکس نوشت : و این یکی از تلخ ترین عکس های من در زندگی است وقتی هنوز نمیدانستم روز آخر کاری من است و با ذوق از ماگ چایی  داغ ام در سرما که چقدر می چسبید ، عکس گرفتم.و هر بار با دیدنش بغض میکنم و زیر لب می گویم کاش کشورم جایی برای ماندن داشت.

نظرات 2 + ارسال نظر
پری پنج‌شنبه 29 آذر 1397 ساعت 08:42

کارولین چهارشنبه 28 آذر 1397 ساعت 15:52

سلام من تازه با سایت زیبای شما اشنا شدم. سایتی که معرفی کردید برای آموزش زبان britishcouncil ، آیا مجانیه؟ استفاده برای عموم امکان داره؟ من امتحان تعیین سطح آنلاین دادم در سایت و اینتر مدیت شدم. در قسمت تعیین کشور ایران نبود .امریکا رو زدم قیمت کلاس های آنلاین رو گفته. می خواستم اگه امکانش هست راهنمایی کنید برای ما قابل استفاده است و اگه سایت خوب آموزش زبان آنلاین می شناسید معرفی کنید؟
با سپاس

سلام
من خودمم سطح ام intermediate بودش وقتی تعیین سطح دادم
کاری که کردم از listening ها شروع کردم و البته از سطح elementary ، توی این چند روز یه پست در مورد این سایت و کاری که خودم انجام دادم واستون میذارم، لطفاً خودتون پیگیر باشید

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.