یادداشت های یک خانم مهندس

افکار و روزنوشت های یک خانم مهندسِ مادر

یادداشت های یک خانم مهندس

افکار و روزنوشت های یک خانم مهندسِ مادر

اسلام در امریکا

دیشب خانه ی پدر شوهرم بودیم، همسرم به دوستش گفت برای دیدن فوتبال به خانه یشان میرویم ، اما شام خوردن و ظرف شستن به قدری طول کشید که فقط  وقت اضافه را توانستیم خانه ی آنها ببینیم، با خانم آمریکایی* اش صحبت از اعتقاداتمان شد، به ذات به اسلام ایمان داشت ولی محیطی که در آن بزرگ شده بود باعث شده بود فقط یک باور قلبی در وجودش بماند و هیچ چیزی از اسلام نداند و در مقابل شک و شبهاتی که وارد میشود سکوت کند و از طرف مقابلش بخواهد ادامه ندهد . همسرش هم یک آدم شدیداً ضد دین بود ، نه اسلام ، هر دینی... حرفهای جالبی بینمان زده شد و همسرم از تاریخ اسلام حرف زد، از چیزهایی که در جلسه قرآن یاد گرفته بودیم ... ولی خب یکسری مسایل هست که برای خودمان هم همیشه سوال بوده !

از دیشب دارم به روزهایی فکر میکنم که دانشجو بودم و چقدر دنبال این بودم که باکسانی که اسلام را قبول ندارند بحث کنم و قانعشان کنم، حتی یک دوست بهایی هم داشتم !ولی این روزها خیلی از آن حال و هوا دور شدم، آن زمان با آدمهایی بحث میکردم که حتی حاضر نبودند حرف حق را بپذیرند و همه ی تلاششان این بود که حرف خودشان را به کرسی بنشانند و اصلاً بحث میکردند که قبول نکنند ولی حالا با کسی بحث میکنم که دنبال حقیقت است بدون قصد و غرض ، برای همین به فکر افتادم این روزها بیشتر در مورد اسلام مطالعه کنم و واقعاً راه درست را خودم بشناسم و بروم.برای همین کتاب جدیدی را که شروع کرده بودم کنار گذاشتم و در وقت هایی که امیروالا میخوابد میخواهم کتاب هایی در باب اسلام و حتی تاریخش با وجود اینکه اصلاً علاقه ایی به تاریخ ندارم بخوانم ! اگر کتاب خوب در این رابطه میدانید معرفی کنید ممنون

+کتاب "پس از تو " تمام شد و مثل بقیه ی کتاب هایش روان و دوست داشتنی بود با تلنگرهای شدید در رابطه با زندگی ، البته با خواندن این کتاب حس میکردم شاید ایران جای بهتری باشد نسبت به حداقل انگلیس !کتاب "بازهم من" را شروع کرده بودم که فعلاً کنار میگذارمش .

*این خانم امریکایی نیستن ، ایرانی هستن ولی فکر میکنم نزدیک ٢٠ سال است که امریکا زندگی میکنند.

نظرات 2 + ارسال نظر
مهسا شنبه 26 آبان 1397 ساعت 11:00

منم دقیقا همین تصمیم رو گرفتم و الان دارم کتاب اسلام شناسی از دکتر شریعتی رو میخونم که درواقع تموم سخنرانیها و مباحثشون در مورد اسلام در این کتاب جمع شده و تااینجایی که پیش رفتم واقعا راضی بودم ازش.

کتاب های دکتر شریعتی واقعاً با بینش خاصی و کمی سنگین نوشته شدن و واقعاً بیان زیبایی دارن

غ ز ل جمعه 25 آبان 1397 ساعت 12:26 http://life-time.blogsky.com/

یک کتاب تاریخ سیاسی اسلام هست که میگن کتاب خوبیه
من جلد یک سیره رسول خدا رو گرفتم اما متنش برای من ثقیل بود و اولش کهنخوهنگارش تاریخ نویسی بود طولانی بود و حوصله ام نکشید
البته یک کم هم به خاطر دخترم نتونستم حوصله خرج کنم برای خوندنش
شاید یک روز که نی نی بزرگ شد دوباره همت کنم بخونم
ان شالله بدرد شما بخوره

ممنون از راهنمایی اتون دوست خوبم

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.