یادداشت های یک خانم مهندس

افکار و روزنوشت های یک خانم مهندسِ مادر

یادداشت های یک خانم مهندس

افکار و روزنوشت های یک خانم مهندسِ مادر

به وقت زبان

میخواستم نوشته ام رو با این جمله شروع کنم :" این چند وقته خیلی درگیر بودم" ولی دیدم خیلی این جمله  تکراری شده و زندگی هر لحظه اش درگیر کاری بودنه ! گاهی درس ، گاهی کار ، گاهی بچه و ... و گاهی مثل این روزهای من مهمونی و تمیز کاری. (غیر مستقیم آخرش حرفمو زدم :)) )

زبان خوندنمون کمی کند پیش میره اما بالاخره شروع کردیم. از چند تا از دوستهام که آیلتس یا تافل دارند راهنمایی گرفتم و در مجموع با جمع بندی که کردم به این نتیجه رسیدم که به کار خودم ادامه بدم :))

کتاب ENGLISH GRAMMERY IN USE و ENGLISH VOCABULARY IN USE  کتاب هایی هستند که برای شروع انتخاب کردم. چون چند سالی هست که از زبان عقب افتادم و نیاز به ارتقای سطح زبانم دارم. هر دوی این کتاب ها Level های مختلف دارند که من با توجه به سطح زبانم High intermediateو intermediate رو انتخاب کردم .علاوه بر اون یک کتاب دیگه هم هست به اسم oxford picture dictionary  که کتاب بسیار ساده ایی هست و شاید بالای 80% لغات رو بلد باشیم  ولی چون تقسیم بندی داره، برای لغات تصمیم گرفتم بخونم.برای گرامر به این نتیجه رسیدم که  صرف خوندن گرامر به درد نمیخوره و باید این گرامر رو توی جملاتی که میشنوم و مینویسم پیدا کنم و کاربردی ازش استفاده کنم. مثلاً ما فیلم Extra  رو می بینیم و text اش رو می نویسیم و من سعی میکنم جملات رو با گرامری که خوندم تطبیق بدم.با این دوتا کتاب و فیلم دیدن vocab , grammer,listening , writting ام تقویت میشه و می مونه speaking که با همسرم قرار گذاشتم بعد از این که هر قسمت از فیلم رو دیدیم درموردش با هم حرف بزنیم.

البته کتاب های مرجع آیلتس کتاب های دیگه ایی هستند که به نظرم برای خودم الان وقت خوندنشون نیست و 1-2 ماه قبل از آزمون باید برم سراغشون.

شنبه بالاخره موعد دندون پزشکی بعد از کابوس های شبانه ام رسید ، و همانی شد که ازش واهمه داشتم. سه تا دندون باید پر میکردم و یکی هم عصب کشی سه کاناله . دکتر دوتا از دندونهام رو پر کرد و قرار شد یکی دیگه رو امروز پر کنه و عصب کشی موند برای آخر بهمن.برای همین امروز بعد از ظهر نوبت دندون پزشکی دارم ، مامانم زنگ زدن که برای نهار بیا خورشت آلو اسفناج پختم. منم گشنه یه لنگه پا وایسادم بالای سر پسرم که بیدار بشه و بریم . ولی از جایی که از حموم اومده بچه ام غش کرده و خیال بیدار شدن نداره. با این رویه ایی که ایشون در پیش گرفتن خدا کنه حداقل به نوبت دکترم برسم :))

پ.ن : البته این رو بگم که من قبل از بارداری ام حدود 2 سال پیش دندن هام رو چک آپ کردم و یکسری خرابی های سطحی داشتم و متاسفانه توی حاملگی دندون درد های عجیبی گرفتم و الان که دوباره برای چک آپ رفتم متوجه شدم خراب های سطحی شدیداً به خاطر بارداری و شیردهی عمیق شده.

+ پسرم امروز برای اولین بار خودش پستونکش رو در اورد و تلاش می کرد با دو انگشت دوباره بذاره توی دهنش . که البته موفق نبود :( :*

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.